Siirry pääsisältöön

Tekstit

Videot

Juoksutavoitteita

Tarkoitus olisi keksiä uusia tavoitteita pitämään kuntoiluintoa yllä. Niin kauan kuin jalat kestävät juosta, saavat tavoitteetkin liittyä juosten suoritettaviin lajeihin. Jotta viitsii harjoitella säännöllisesti niin harjoittelusta pitää olla näkyvää hyötyä, eikä se saa olla kovin tylsää. Juoksu täyttää molemmat kriteerit.

Tavoitteena pitäisi kuitenkin olla jotain uutta, eikä vain vanhan toistoa. Sen takia on syytä peilata vähän aiempia tekemisiä. Nopeimmat tulokset on tehty nuorempana, esimerkiksi kilometri tasan kolmeen minuuttiin. Sen alitus vaatisi enemmän vauhtiharjoittelua kuin mihin on kiinnostusta. Lisäksi arvelen että akillekset eivät enää kestä niin kovavauhtista treeniä. Myös suunnistuksen osalta tilanne on sama: arvokisasijoituksien parantelu vaatisi vuosien työn ja tuoreemmat jalat.

Pitemmillä matkoilla ei ikä ole samanlainen hidaste. Maratonilla on kolme tuntia vielä alittamatta. Eikä tavoite tarvitse välttämättä olla vauhdin nopeuttaminen. Maratonkeräilykin on hyvällä …

Viimeisimmät blogitekstit

Parasta Suomessa

Yhteenveto Nuorgam-Helsinki -juoksusta

Elämän tarkoitus

Palautuminen Suomi 100 -juoksusta

Päivä 30: Mäntsälä-Helsinki

Päivä 29: Mäntsälä mielessäin

Päivä 28: Lahteen ja auringonpaisteeseen

Päivä 27: Sysmä